september 21, 2021

Extra bereikbaarheid door middel van een live

De live chat service is in de branche van telecom een echte toegevoegde waarde. Waarheen je vroeger nog fysiek naar de winkel ging om advies te vragen omtrent mobiele telefonie, televisie en internet, worden deze diensten nu veelal online aangeboden. Steeds meer telecom winkels verplaatsen zich namelijk van offline naar online.  

Binnen deze branche zullen er veel vragen binnenkomen over de mogelijkheden wat betreft eventuele internet of telefoonabonnementen. Wanneer er een live chat aanwezig is op de website van een bedrijf in deze branche, kunnen er via deze chat veel vragen al beantwoord worden. Op deze manier is er al een directe manier van contact opnemen, ook buiten openingstijden.  

De live chat service is 72 uur per week online, van negen uur ’s ochtends tot negen uur ’s avonds en in de weekenden. Hierdoor is een bedrijf ook buiten openingstijden bereikbaar voor een (potentiële) klant.     

Laagdrempelig een vraag stellen op de website.

Website bezoekers zullen eerder met een vraag komen als er een live chat op de website staat. De live chat is een laagdrempelige manier van communiceren voor de klant. Hierdoor zal een klant eerder via de chat een vraag stellen, dan via een contactformulier. Als een klant verder goed wordt geholpen in de chat, geven ze eerder contactgegevens door. De chat kan in eerste instantie op een anonieme manier gestart worden door de klant. Hierdoor zal de klant eerder contact opnemen via de chat.  

  
Snel een antwoord op je vraag!

Chatkracht pakt binnen 30 seconden de chat op en hierdoor hoeven klanten nooit lang te wachten op een antwoord. Doordat de chatspecialisten gerichte vragen stellen, kan het probleem van de klant vaak snel worden opgelost. Dit is een manier van klantenservice waar klanten relatief snel worden geholpen en op een persoonlijke manier.   

Aan het begin van een samenwerking vraagt Chatkracht altijd of de klant een kenniscentrum in wil vullen. Hierdoor heeft Chatkracht alle nodige informatie om de klant zo goed mogelijk verder te helpen. Als een klant geïnteresseerd is in een van de producten of diensten van een bedrijf, probeert Chatkracht de contactgegevens van de klant te achterhalen. Hierdoor heeft een bedrijf een warme lead. Het bedrijf hoeft dan alleen nog maar de sale te maken.    

Kortom, in de sector van telecom is een live chat een toegevoegde waarde. Bedrijven zijn langer bereikbaar en klanten zullen snel worden geholpen op een persoonlijke manier.