De verschillende social media zijn anno 2017 niet meer uit het dagelijkse leven weg te denken. Begin 2017 had Facebook in Nederland zo’n 9,5 miljoen geregistreerde gebruikers. Dat betekent dat meer dan de helft van ons land een Facebook account heeft. Toch heeft Facebook de afgelopen tijd met een krimp te maken. Die krimp is voornamelijk zichtbaar bij de categorie ‘jongeren’. Waar zijn die jongeren dan wél actief? Op instagram!
Instagram is in een korte tijd uitgegroeid tot één van de populairste social media kanalen binnen Nederland. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat in Nederland met name de groep 20- tot 39-jarigen actief bezig zijn op Instagram. Instagram is bij uitstek dé social media om een product, kanaal of dienst te promoten. Door middel van een foto + beschrijving kan een product, kanaal of dienst op een effectieve manier gepromoot worden. Met name het simpele gebruiksgemak is voor veel gebruikers een zegen.
Aantal bedrijfspagina’s op Instagram
Het aantal bedrijfspagina’s op Instagram is al jarenlang groeiende. Veel bedrijven hebben Instagram tegenwoordig als één van de belangrijkste marketinginstrumenten opgenomen in hun marketingmix. Dat is in eerste instantie te danken aan het feit dat via Instagram een groot deel van de doelgroep bereikt kan worden. Zoals we hierboven al aangeven, is met name de doelgroep van 20- tot 39-jarigen perfect te bereiken via Instagram. In Nederland zijn er veel bedrijven die zich op onder andere, of zelfs uitsluitend, die doelgroep richten. Instagram biedt daardoor veel kansen voor bedrijven. Maar, wat maakt een bedrijfspagina een goede pagina? Met wat voor bedrijfspagina’s willen mensen zich graag identificeren op Instagram?
Volgers
Het belangrijkste antwoord op bovenstaande vragen valt terug te vinden in het woord ‘volgers’. Op Instagram is het aantal volgers gigantisch belangrijk. Een Instagram pagina met 20.000 volgers heeft een veel groter bereik dan een Instagram pagina met 5.000 volgers. Veel gebruikers van Instagram kijken ook naar het aantal volgers, voordat ze besluiten om een bepaald Instagram account te gaan volgen.
Om het aantal volgers flink omhoog te krijgen, kan een bedrijf ervoor kiezen om volgers te kopen. Dit betekent niet dat alleen de volgers worden gekocht. Het gaat er juist om dat er interactie gekocht wordt op een Instagram account. Dat kunnen we het beste verduidelijken met een voorbeeld;
Instagram account A: 20.000 volgers, waarvan 10% een reactie plaatst óf de foto liket.
Instagram account B: 5.000 volgers, waarvan 10% een reactie plaatst óf de foto liket.
Bij Instagram account A worden 2.000 mensen meegetrokken in de interactie. De interactie wordt daarmee een stuk uitgebreid ten opzichte van Instagram account B waarbij 500 mensen meegetrokken worden in de interactie. Op Instagram draait het uiteindelijk met name om de interactie onder foto’s. Dat is waar men het uiteindelijk om doet; zoveel mogelijk interactie creëren waardoor de naamsbekendheid stijgt. Dat heeft uiteindelijk, als de rest van de marketingmix ook correct ingericht is, een hogere conversie tot gevolg.
Voorbeeld doet volgen
De mensen zijn van origine soort van kuddedieren. Als een groot deel van de groep voor keuze A kiest, zal een deel van de overgebleven groep ook voor keuze A kiezen. Dat is een puur psychologische aangelegenheid. Maar, dat biedt wel gigantisch veel mogelijkheden voor bedrijven.
Ook daarom is het van belang om veel volgers op Instagram te hebben. Als een bepaald bedrijfsaccount meer volgers dan de concurrentie heeft, is dat voor gebruikers van Instagram een fijn gevoel. De gebruikers zullen dan eerder het grotere account gaan volgen in plaats van het kleinere account. Voorbeeld doet volgen.
Op de website Instagram-volgers.nl kun je Instagram volgers kopen. Op die manier kan je jouw bereik vergroten en meer interactie creëren. Tevens is het een uitgelezen mogelijkheid om je van de concurrentie te onderscheiden.
Meer berichten
Wie zijn https://mediaworx.io/nl/ en wat doen ze?
Waarom kiezen voor een luxe pen?
Naam van je website